30 octombrie 2007. Gherla. Marin Mitrică efectua un zbor de verificare cu un MIG-21 Lancer. O zi ca oricare alta. La turnul de control se afla, absolut întâmplător soţia lui Mitrică, care-i coordona şi aproba manevrele. Mitrică ajunge la 6.500 de metri, dar ceva nu era în regulă.
"Mi-a dispărut cupola, în maniera cea mai proprie a cuvântului, a expresiei" a precizat Marin Mitrică, locotonetul comandor.
"În imagini se văd două corpuri care au o stare de agregare solidă, nu sunt translucide şi au fost înregistrate de camera de luat vederi dispusă în interiorul aeronavei", a mărturisit Nicolae Grigorie, locotonent-colonel.
Sticla din cabina pilotului a fost spartă de unul din cele patru obiecte ciudate. Pilotul a fost rănit, iar resturile de geam i-au ricoşat în masca de oxigen, foarte aproape de ochi. Specialiştii au exclus rând pe rând toate ipotezele.
"Am analizat posibilitatea lansării de rachete, de trageri cu tunuri ale artileriei terestre, dar aseamenea activităţi nu au fost desfăşurate în timpul zborului. Păsări nu puteau fi, pentru că în Europa nu există păsări care să zboare la această înălţime", a mai adăugat Nicolae Grigorie, locotonent-colonel.
Nu puteau fi nici bucăţi de gheaţă, pentru că cerul era senin, dar nici bucăţi din vreun avion sau meteorit. Avionul se putea prabuşi în orice moment, aşa că pilotul s-a gândit imediat la aterizare.
"Asta a fost primul gând, trebuia să cobor şi să micşorez viteza, fără sentimente, senzaţii de teamă sau de panică, nu mi-am permis luxul ăsta, n-am avut timp", a spus Marin Mitrică.
A auzit toate comenzile până când MIG-ul a ajuns pe pistă. Un final fericit de film, ar spune unii, un noroc, ar spune alţii, un mister, spun specialiştii. A fost primul caz în care s-a demonstrat că o aeronavă a fost lovită de corpuri foarte dure la înălţimi foarte mari. Şi primul caz cu final fericit.
Acum, cazul Mitrică este studiat la universităţi celebre din lume.
Sursa: realitatea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu