duminică, 2 noiembrie 2008

Drama unui fotbalist

Drama lui Viorel Turcu, fostul jucător din anii ‘80 de la FC Olt, FC Argeş, Dinamo şi Steaua, a început în 1996. Atunci, după ce s-a operat de un chist pancreatic, s-a pricopsit cu un diabet. După un accident banal la talpa piciorului drept, a făcut o infecţie, care, pe fondul bolii, s-a infectat. După o serie de patru operaţii, verdictul a fost necruţător. Singura soluţie era amputarea.

Cine este Viorel Turcu

- a jucat pentru FC Argeş 1975-1982
- la Steaua 1982-1985 şi 1987
- la Dinamo, în 1984
-a mai jucat la FC Olt, UTA, Zimbrul Chişinău, Szarvas (Ungaria)
- are peste 300 de meciuri în Divizia A şi a marcat peste 40 de goluri
- a fost selecţionat de 10 ori la naţională
- din 1987 a devenit antrenor

Fostul fotbalist, fostul component al naţionalei României, a trecut prin chinuri cumplite. “M-am chinuit îngrozitor. Aproape că am clacat. Şi fizic şi psihic. Slăbisem îngrozitor şi ajunsesem ca un cadavru. Alături de mine suferea şi familia mea. Uite, Camelia, soţia mea, a ajuns şi ea, acum, în spital. A făcut o cădere de calciu”.

A fost operat acum mai puţin o lună, la Spitalul Colentina. Piciorul i-a fost tăiat de la jumătatea gambei. “Am fost anesteziat numai de la brâu în jos. Când am auzit freza, am crezut că înnebunesc. În ziua aia Sara, căţeaua mea pitbull, pe care o am de opt ani, s-a agitat continuu acasă. Acum nu se mai dezlipeşte de mine şi stă numai lângă ciotul meu”.

Acum, Viorel e în plin proces de recuperare fizică. Face singur exerciţii acasă. Nu-şi permite să meargă la fizioterapeut. Soţia este în spital, iar băiatul lui, Cătălin, din salariul lui de proaspăt jandarm, nu poate suporta cheltuieli suplimentare. Medicamentele costă şi aşa o groază de bani. “De câteva zile am început să ies şi eu afară, în cârje”, ne spune Viorel. Dar tristeţea cea mai mare vine tot de la faptul că a fost uitat de majoritatea prietenilor săi. Şi pe vremuri, când nu avea probleme de sănătate, Viorel avea mulţi.

Bumbescu i-a rămas alături

Marea supărare a lui Viorel este că mai toţi prietenii şi foştii colegi de pe la echipele la care a jucat l-au uitat. Se simte părăsit. Nu vrea să dea anume. “Se ştiu ei”, zice el trist. L-au sunat însă oameni care chiar l-au surprins. Ion Motoc, Cornel Drăguşin.

Cel care i-a fost, însă, tot timpul alături, şi care îi este şi vecin, la doi paşi de stadionul Steaua, a fost “colonelul”, Adrian Bumbescu, fostul coechipier de la Steaua. “Este mare păcat. Nu l-a mai căutat mai nimeni. Şi doar se ştie ce a păţit. Bine, hai, că nu puteau să-l ajute material. Dar măcar un telefon, acolo, să vadă cum se simte omul... Doar au jucat împreună, au fost colegi... E trist, foarte trist”.

Sursa: CliCK

Niciun comentariu: