duminică, 18 mai 2008

Uita de Office si de Photoshop! Alternative!


Cum sa nu mai dai bani pe softul de care ai nevoie si nici sa nu folosesti torente sau DC++!


Ca un mic si proaspat antreprenor in devenire ce esti, deja ai pus pe hartie tot felul de costuri care sa justifice suta de mii de euro pe care ai de gand sa o scoti din buzunarul vreunui investitor. Birouri, scaune, o canapea iesita din tipare ca sa iti primesti oaspetii. Dintre punctele de pe lista isi itesc insa capul urat costurile licentelor pentru programele de care ai nevoie pe laptop.

Nu vorbim aici de cei care din start isi cumpara iMac si care nu mai au nevoie sa mai dea banii pe licente de niciun fel, desi, sa nu uitam ca unele sunt incluse in pret, ca de, trebuie sa se bugeteze si departamentele alea de software development de la Apple. Pentru cei care inca nu s-au incumetat insa sa se muta de pe PC, exista cateva variante numai bune care te scapa de aruncatul banilor pe produsele minunatilor de la Microsoft.

In loc de Office!

Trecem peste OpenOffice, existent pe piata deja de cativa ani buni, care, desi are toate faciliatile de pe lume, are si cateva bube care te duc repejor inapoi la Microsoft Office. In primul rand, desi pare superficial sa judecam un program din pucntul asta de vedere, e urat. Foarte urat. Un fel de Volvo al softurilor. In al doilea rand, nu ruleaza tocmai lin. Cu VLC deschis, plus doua documente in lucru, OpenOffice consuma cam 36 de megi din memoria calculatorului.

GoogleDocs este varianta de dat la gioale competitie scoasa de Google. Lucrezi totul in brower, dar parca nici GoogleDocs nu e cel mai prietenos dintre concurentii Microsoft. Asa ca ajungem la propovaduirea care a stat ca pretext al acestui material. Zoho Office Suite. Are toate optiunile de baza, anume editor de documente, de prezentari si de tabele. In afara de asta Zoho mai are caiet de notite, un fel de wikipedia, planner, chat, interfata de administrare a tuturor documentelor, servicii de mail, administrare de baze date si online conferencing.

Si nu e tot. Gratis pentru un numar limitat de utilizatori, adica numai bun pentru o afacere in 3, ai tool-uri de management a tuturor aspectelor companiei, de la vanzari, la inventar si orice alta birocratie la care nu te pricepi pentru ca esti un spirit creativ, nu unul neaprat pragmatic. Plus instrumente de resurse umane, care sa te ajute sa evaluezi mai bine pe toti cei care iti trec pragul si spun ca li se pare buna ideea ta si ca vor sa se alature echipei.

Zoho asta e compatibil cu cam tot ce misca, stie sa se joace frumos si cu Office, si cu orice retea de socializare, asa ca iti poti pune documentele unde vrei, cu riscurile de rigoare bineinteles.

In loc de Photoshop
Daca vrei sa faci publishing online, si cam toata lumea vrea sa faca asta in ultima vreme, acum ca problemele de editare text si de administrare a firmei s-au rezolvat, mai e una mica, editarea photo. Adobe cere destul de multi bani pe Photoshop vezi mai jos cat. Si pentru ca nu ai nevoie decat de minimul de editare foto, poti folosi un alt soft online, Flauntr. In afara de editare simpla, ca resize, crop si efecte de tot felul Flauntr stie sa faca si lucruri prozaice cum ar fi crearea de felictari online cu destul de ulte modele, si, in plus stie sa modifice imagini in functie de palete de culori ale unor tablouri celebre. Mai stie si sa modifice automat imagini ca sa incapa in profile de la orice retea de socializare.

Microsoft Office Standard costa 400 de dolari. Adobe Photoshop CS2 costa, in medie, 240 de dolari. Adica 640 de dolari per computer, ori 3 statii, aproape de 2000 de euro numai pe licente.

Sursa: Notoriu

Niciun comentariu: